Rulman Nasıl Temizlenir ? VİDEO ANLATIM - Tüm Sorular Buraya

Püf noktalar başlığı altında bulunan , paten ile ilgili bilgilendirici videoların hepsine bu başlık altında erişebilir videolar ile ilgili sorularınızı sorabilirsiniz.

Moderatör: Suat Kumaş

angvil
Konuskan üye
Konuskan üye
Mesajlar: 439
Kayıt: 23 Şub 2014, 02:00
Patene Başlangıç: 03 Tem 2016
Konum: İzmir

Mesajgönderen angvil » 15 Haz 2015, 13:25

Merhabalar,
rulman temizliği için zamanın geldiğini anlamamız açısından bir şart var mıdır.
Mesela elimizle tekerleri çevirdiğimizde şu kadar süre ve altında dönüyorsa artık temizlemeli ve yağlamalı diyebilir miyiz ?
Doop Swift
PowerSlide Korumalık
BtWin Kask

Kullanıcı avatarı
Suat Kumaş
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 10998
Kayıt: 27 Şub 2007, 02:00
Patene Başlangıç: 01 Oca 2002
Konum: İstanbul
İletişim:

Mesajgönderen Suat Kumaş » 15 Haz 2015, 13:55

angvil yazdı:Merhabalar,
rulman temizliği için zamanın geldiğini anlamamız açısından bir şart var mıdır.
Mesela elimizle tekerleri çevirdiğimizde şu kadar süre ve altında dönüyorsa artık temizlemeli ve yağlamalı diyebilir miyiz ?


Bunun için referans alınacak bir kriter yok.
Zaten kullanıcının kendisi bunu hissedebilir, Eğer paten kayarken hissedilir bir yavaşlama yoksada temizleme zamanı gelmemiş demektir.

angvil
Konuskan üye
Konuskan üye
Mesajlar: 439
Kayıt: 23 Şub 2014, 02:00
Patene Başlangıç: 03 Tem 2016
Konum: İzmir

Mesajgönderen angvil » 16 Haz 2015, 17:48

Peki sadece yavaşlama olması mı gerekiyor temizlik için.
Rulmanın ömrü için aşınmaması için içeride sürekli gres yağı bulunmasını sağlamak daha iyi olmaz mı ?
Benim çekincem teker o duruma geldiğinde rulmanın alacağı zarar.
Doop Swift

PowerSlide Korumalık

BtWin Kask

Kullanıcı avatarı
Suat Kumaş
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 10998
Kayıt: 27 Şub 2007, 02:00
Patene Başlangıç: 01 Oca 2002
Konum: İstanbul
İletişim:

Mesajgönderen Suat Kumaş » 17 Haz 2015, 13:33

angvil yazdı:Peki sadece yavaşlama olması mı gerekiyor temizlik için.
Rulmanın ömrü için aşınmaması için içeride sürekli gres yağı bulunmasını sağlamak daha iyi olmaz mı ?
Benim çekincem teker o duruma geldiğinde rulmanın alacağı zarar.



Rulmanın temizlenmesi konusunda tekerin belirleyici bir etkisi yok ve rulmanın içindeki greste uzun süre orada zaten muhafaza olmakta.

Yavaşlık hissini kriter olarak söylememin sebebi , herkes tarafından rahatlıkla anlaşılabilir olması.

Daha teknik yaklaşılacak olursa, hız odaklı paten kayan birini baz almamız gerekir.
Bu kişi tempolu paten kaydığı anlarda hız ve zamanını ölçerek tutuyorsa , ve bir sonraki seferlerde kendisini eski süreleri ile kıyaslayarak , dış ortam şartlarınıda göz önünde bulundurarak , rulman temizleme yada değiştirme zamanının gelip gelmediğini kestirebilir.

Tekrar yağlama süresini hesaplamak istersekte , bir çok değişken ve hesaplama parametreleri işin içine girer. Kaba taslak olarak bir hesap yapacak olursak;

Dakikada 2000 devir döndüğünü farz ederek tekerin yaklaşık bir hesaplama yaptım. Dış etkenlere bağlı olarak 10000 ile 20000 saat arası süre çıkabiliyor. 10000 saat dahi olsa , günde 3 saatten düşünsek 3333 gün eder.
80 mm teker çapı olduğunu farz etsek , 2000 devir demek saatte 30 km hız demektir.

Dahada detaya inilmek istenirse, rulmanın içindeki gresten örnek alıp , bir kaç farklı test uygulayıp , değişme zamanının gelip gelmediği anlaşılabilir.

Bu kadar teknik detaya takılmak istemeyenler içinde , tekerleri el ile çevirirken karşı bir kuvvet hissetmiyorsanız , sorun yoktur diyorum.


ref:
http://www.klueber.com/ecomaXL/files/Lu ... advice.pdf
http://reliabilityweb.com/index.php/art ... practices/
http://www.merkeziyaglamasistemleri.com ... hesaplama/


“Püf Noktalar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir