Tüm bunlarla uğraşamam , yeni rulman satın alayım derseniz.
http://www.facebook.com/sadecepaten i tercih edebilirsiniz.
Tekerleri patenden nasıl sökeceğim ?
Bu linkteki videoyu izleyiniz.
Rulmanları tekerden nasıl çıkartacağım ?
Bu linkteki videoyu izleyin
Rulman ne kadar sürede bir temizlenmeli ?
Öncelikle şunu söylemeliyim. Rulman temizleme işlemi mutlaka yapılması gereken birşey değildir! Sadece zorunlu durumlarda başvurulmasını öneririm.
Temizleme için net bir süre yok, tamamen kullanıma bağlı, hatta hız odaklı paten kaymayan biri için çokda gerekli değil! Ancak olurda yoğun bir toza girersiniz yada komple suya batar tekerleriniz ve rulmanlar kilitlenir. O zaman temizlemek bir zorunluluk haline gelebilir. Bu durumlar olmadıkça pek tavsiye etmiyorum. 1 Yıldan önce elinizi sürmeyin. Eğer rulmanlarınız bir de kilitli kapak ise daha uzun sürede temizlemeden kullanabilirsiniz.
Gres yağı yerine sıvı yağ kullansak ?
Evet sıvı yağda kullanılmakta, ancak daha kısa ömürlü olacağı için daha sık aralıkla yağlamanız gerekecektir ve sıvı yağ rulmanın dışına daha kolay çıkacağı için daha fazla tozun rulmana yapışmasına neden olacaktır. Hız patencileri tarafından tek kullanım için tercih edilebilir.
Ne kadar gres süreceğim ?
Videoda buna değindim, sakın içini doldurmayın, 3-4 top yerleştirin ve iğne ile dağıtın dedim. Ne kadar az o kadar iyi, Boşuna fazla gres sürmeyin. Toplu iğne başı kadar 3 noktaya koyup dağıtsanız yeter. Hatta biraz daha az da sürebilirsiniz.
Kapakları açmadan tinere yada mazota atsak ?
Hiç bir faydası olmayacaktır. Hem yağlamada yapamazsınız kapakları açmadan.
Tiner mi mazot mu ? Yoksa her ikiside mi?
Ya tiner yada mazot , ikisini birden kullanmanıza gerek yok.
Rulman temizleme işlemi ne kadar verimli?
İlk günki, sıfır rulman performansına dönmeyi beklemeyin.
Rulmanlarım açılır kapaklı, tek kapağı açıp temizlesem ?
Sadece tek kapağı da açıp temizleyebilirsiniz, ama bence iki kapağıda çıkartın.
Rulmanlarım kilitli kapak , iki kapağıda çıkartacak mıyım ?
Video görebileceğiniz , kilitli kapakların sadece 1 kapağını çıkartıyoruz. İşlem bittikten sonra kapaksız tarafı tekerin içine getiriyoruz. Kilitli kapaklı rulmanlarda , kapağın tekini parçalayarak rulmanı temizlemeyi mecbur kalmadıkça önermiyorum. Artık rulmanınız son demlerini yaşıyorsa , son bir elektroşok niyetine yapılabilir.
Rulmanlarım kilitli kapak , kapakları zedelemeden çıkardım geri taksam ?
Kilitli kapaklar ilk montajda sıkıca yerine takılmaktadır. Çıkartıp taktıktan sonra aynı şekilde yerinde durmayabilir.
Rulman kapaklarım plastik , nasıl çıkartacağım ?
Plastik kapaklarda segman olmuyor, igne batırıp kapagı dırek dısarı cıkartabılırsınız.
Rulman açılıyor diyorlar o nasıl oluyor ?
Böyle bir şey olmamaktadır. Teknik olarak imkansız.
Rulmanları temizledikten sonra hızım artacak mı ?
Hız'ı etkileyen farklı faktörler var, en önemlisi ise tekniğiniz, sadece rulman temizleyerek hızınızın artacağını düşünmeyin.
Temizlemeden önce fırılfırıl dönüyorlardı , şimdi 5 tur atıp duruyor ?
Rulmanlarınızın uzun uzun dönmesi iyi durumda olduğu anlamına gelmez, aksine içinde yağı kalmamıştır.
Siz tekrar yağladığınızda boş çevirmede aynı şekilde dönmez. Ayrıca tekerin boşta ne kadar döndüğü size birşey kanıtlamaz.
Kilitli kapak rulman:
Tüm SG serisi rulmanlar kilitli kapaktır. Onun haricinde fotografta örnek kilitli kapak rulman görebilirsiniz.

Açılır kapak , segmanlı rulman:
Kapağı tutan halka şeklinde bir segman vardır.

Açılır kapak, plastik kapaklı rulman:
Segman yoktur. Kapak plastiktir. Bir iğne batırıp kapağı dışarı kolayca alabilirsiniz.
